Statystki branżowe

Przedstawiamy garść statystyk z branży piwnej, na podstawie danych zgromadzonych na przełomie ostatnich lat

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut GfK, statystyczny polski piwosz powoli staje się świadomym i wyedukowanym konsumentem, otwartym na nowości, poszukującym nowych smaków i doznań. Polska jest trzecim w Europie producentem piwa. Konsumenci i przedsiębiorcy nie tylko traktują piwowarstwo jako branżę komercyjną. Piwo i związana z nim kultura coraz częściej jest przedmiotem badań socjologicznych i ekonomicznych. Na wyspach brytyjskich warzenie piwa jest przedmiotem akademickim na kilku wyższych uczelniach. Zasadnym jest zatem abyśmy i my byli bardziej świadomymi konsumentami.

228 tyś ton** – tyle w roku 2015 Browary Polskie wykorzystały surowców rolniczych pochodzących z upraw krajowych.

380 mln zł* – kwota, która trafiła w 2015 r. do lokalnych dostawców chmielu i browarnych odmian zbóż.

40 tysięcy osób  – liczba rolników w Polsce zaangażowanych w uprawę chmielu i zbóż na potrzeby przemysłu piwnego.

10 tysięcy ciężarówek – średnia wielkość floty transportowej potrzebnej do corocznego przetransportowania surowców do poszczególnych browarów na terenie Polski.

Lubelszczyzna – region obejmujący największy obszar upraw surowców do produkcji piwa (89,9% powierzchni).

* Raport The Brewers of Europe „The Contribution made by Beer to the European Economy 2015”.

** Badanie „Piwna Polska pod lupą” zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia dla Kompanii Piwowarskiej w pierwszej połowie kwietnia 2016 r.

Ponad połowa Polek sięga po piwo warzone przez polskich producentów.

Blisko 80% Polaków decyduje się na wybór rodzimych marek.

⅔ piw – kupowanych jest w sklepach małoformatowych.

Najpopularniejszym piwem w Polsce jest jasne pełne.

48% Polaków* przy wyborze piwa kieruje się jego walorami smakowymi.

38%* deklaruje wybór po marce.

11%* kupujących deklaruje, że decydującym kryterium wyboru jest zawartość alkoholu.

65% Polaków** najchętniej przy piwie w weekend spotyka się z przyjaciółmi, w dalszej kolejności z rodziną i partnerem/partnerką

63% Polaków** pije piwo

79% – w wieku 30-39 lat

71% – w wieku 18-29 lat

Przy jakich okazjach najczęściej spożywane jest piwo:

81% – impreza na świeżym powietrzu

77% – wspólne oglądanie wydarzenia sportowego w barze

73% – wspólne wyjście do baru ze znajomymi

*Dane wg. badania „Wizerunek piwa w kontekście innych alkoholi”, które zostało przeprowadzone przez Instytut GfK Polonia na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie w listopadzie 2014 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 18.

** instytut Gfk na zlecenie Związku Browary Polskie

9,9 miliarda zł – wpływy związane z produkcją i sprzedażą piwa w roku 2015.

46% przekazów reklamowych zostało wyemitowanych za pośrednictwem spotów telewizyjnych w 2016r.

25% przekazów reklamowych zostało wyemitowane za pośrednictwem internetu w 2016r.

80 nowych reklam piw wyemitowano tylko w II kwartale 2016r.

*Na podstawie raportu Instytutu Monitorowania Mediów

39,8 mln hektolitrów zostało sprzedanych na rynku polskim i na eksport w roku 2015.

*W opinii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie

  1. Niemcy – 86.152
  2. Wielka Brytania – 43.752
  3. POLSKA – 37.644

*Powyższe dane pochodzą z raportu The Brewers of Europe „Beer statistics – 2015 edition”

  1. Czechy- 144
  2. Niemcy – 107
  3. Austria – 104
  4. POLSKA – 98

*Powyższe dane pochodzą z raportu The Brewers of Europe „Beer statistics – 2015 edition”

  1. Niemcy – 15.439
  2. Holandia – 13.958
  3. Belgia – 11.222

_____________________

  1. POLSKA – 2.832

*Powyższe dane pochodzą z raportu The Brewers of Europe „Beer statistics – 2015 edition”

83% – dania mięsne

36% – makarony

34% – ryby

* instytut Gfk na zlecenie Związku Browary Polskie

Kup w KraftKlub preloader